I have moved

Dear Reader
Thanks for stopping by and checking out my blog. I have moved on and my new blog is now called:

Please come and visit me there.
See you soon,

kristin

10.3.10

The Real Food Companion




by Matthew Evans

In The Real Food Companion, renowned food writer Matthew Evans shows us how to ethically source, cook and eat real food. Written with gusto and filled to bursting with information to inspire and a huge range of recipes to nurture the soul and family, The Real Food Companion outlines everything you need to know to navigate today's complex food world. It's the farmer, butcher, fishmonger and baker by your side.
It will appeal to dedicated foodies as well as novice cooks looking for a reliable and up-to-date kitchen companion.

So steht es geschrieben auf unserer Verlagswebsite und ich kann es kaum abwarten, in dem fertigen Buch zu lesen und die Rezepte nach zu kochen. Ich persönlich habe Matthew Evans bereits vor sechs Jahren kennengelernt. Damals war er noch der Chefrestaurantkritiker für den Sydney Morning Herald und ich habe ihn interviewt über die Küche Sydneys. Ein Thema, das ich für die Brigitte 1998 recherchiert und produziert hatte. Gestern hat Matthew uns im Büro bei Murdoch Books besucht und ich hatte somit Gelegenheit mein eigenes Exemplar von ihm signieren zu lassen, und mich dabei ein wenig mit ihm zu unterhalten. Er erinnerte sich sofort daran, dass ich damals bemerkte wie beliebt Rote Bete in Australien sei und Platz findet auf jeder Menükarte, sei es im Cafe oder im feinen Restaurant. Ich liebe Rote Bete und fand das natürlich grandios, besonders da in Deutschland die erdige Knolle leider nicht so häufig zum Star avancieren darf.

No comments: